A céges iratok megőrzésének szabályai

A céges iratok megőrzésének szabályai

Egy kisebb cég esetében is sokszor problémát okoz az iratok megőrzése, hiszen idővel nagyon sok dokumentum összegyűlik, ami rengeteg helyet foglal. Ennek kiküszöbölésére szolgál a külső cég által végzett iratmegőrzés, melyben ránk is számíthat. Nézzük, melyik típusú iratot meddig kell tárolnunk a törvény szerint!

Az adóbevallást és az önellenőrzést alátámasztó nyilvántartásokat hat évig kell megőriznünk. A halasztott adóval kapcsolatos dokumentumokat a halasztott adó esedékessége naptári évének utolsó napjától számított 5 évig kell megőriznünk. 10 évig kell tárolnunk az üzleti évről készített beszámolót, valamint az azt alátámasztó leltárt, értékelést, főkönyvi kivonatot és a naplófőkönyvet. A könyvviteli elszámolást közvetlenül és közvetetten alátámasztó számviteli bizonylatot 8 évig vagyunk kötelesek megőrizni.

Az iratmegőrzés nem megfelelő teljesítése bírságot von maga után. Forduljon hozzánk bátran iratmegőrzéssel kapcsolatban, ha nem tudja, vagy szeretné cége telephelyén tárolni a felhalmozódott dokumentumokat!